Flash Bellekten Windows 8 Kurulumu

DVD sürücüsü bozuk dizüstü, masa üstü bilgisayarlara ve netbooklara windows 8 kurmak veya format atmak için en az 4 GB kapasiteli bir flash bellek gerekmektedir. Flash bellekten windows 8 kurmak için yapılması gereken adımlar:

1 – Flash Belleği Bootable Yapmak

Uyarı: Bu işlemi yapabilmek için bilgisayarınızda Windows Vista , Windows 7 veya Windows 8 yüklü olmalıdır. Çünkü Windows XP ve daha önceki windows sürümlerinde “diskpart.exe” adlı program flash bellekleri disk olarak görmemektedir.

Adım 1: Başlat > Çalıştır > cmd yazıp Enter’a basıp komut penceresini açıyoruz.
Adım 2: Komut penceresinde diskpart yazıp enter’a basıyoruz.
Adım 3: list disk komutunu girip enter’a basıyoruz.
Adım 4: select disk 1 komutuyla hangi disk’i biçimlendirmek istiyorsak onu seçiyoruz. (list disk komutundan sonra diskler listelenecektir, size ait flash belleği seçmeyi unutmayın)
Adım 5: clean komutuyla flash belleğimizi temizliyoruz.
Adım 6: create partition primary komutuyla birincil bölüm oluşturuyoruz flash belleğimizde.
Adım 7: active komutuyla flash belleğimizi üzerinde işlem yapmaya hazır hale getiriyoruz.
Adım 8: format fs=ntfs quick komutuyla flash belleğimizi formatlıyoruz.

Uyarı: ntfs türünde formatlıyoruz çünkü windows 7 dosyaları içerisinde 2.5+ GB büyüklüğünde install.wim isminde bir dosya vardır, fat32 dosya sistemi ise en büyük 2GB dosya oluşturulmasına izin verir.

Adım 9: assign komutuyla birlikte flash belleğimize bir harf atanmasını (örneğin G: gibi) sağlıyoruz.
Adım 10: exit komutuyla komut penceresinden çıkış yapabiliriz artık. Flash Belleğimiz artık Bootable!
Örnek olarak aşağıdaki resmi inceleyebilirsiniz:

Flash Belleği Bootable Yapmak

Flash Belleği Bootable Yapmak için gereken adımlar.

2 – Windows 8 Format Flash’ını Hazırlamak

Uyarı: Bu işlemi yapabilmek için elinizde Windows 8′nin kalıp dosyası yani .iso uzantılı Disk’e yazmaya hazır kalıp olmalıdır, ya da Windows 8 DVD’sinin içerisindeki tüm dosyalar olmalıdır.

Adım 1: Bilgisayarımızda “winrar” isimli program var mı yok mu diye kontrol ediyoruz, eğer yoksa bu linkten indirip kuruyoruz.
Adım 2: Windows 8 dosyalarımızın bulunduğu .iso uzantılı dosyaya sağ tıklayıp birlikte aç seçeneğinden winrar‘ı seçiyoruz.
Adım 3: Buraya çıkart seçeneğine tıklayıp tamam diyoruz ve Arşivden çıkartma işlemi bitene kadar bekliyoruz.
Adım 2 ve Adım 3 için detaylı anlatım resimdedir (resme tıklayarak büyütebilirsiniz):

Winrar ile Windows 7 iso'muzu açıyoruz

Adım 2 ve Adım 3′te anlatılanlar.

Adım 4:Winrar ile çıkarttığımız dosyaları Flash Belleğimize aktarıyoruz. Resimde detaylı olarak görebilirsiniz:

Windows 8 dosyalarını Flash Belleğe Aktarıyoruz

Windows 7 dosyalarını Flash Belleğe Aktarıyoruz. Aktarım bitene kadar lütfen bekleyiniz.

3 – BIOS Ayarları:

Adım 1: Bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra Dizüstü bilgisayarlar için F2 Masaüstü bilgisayarlar için Delete tuşuna basarak BIOS menüsüne giriyoruz. (Bazı bilgisayarlarda BIOS menüsü farklı tuşa tanımlanmış olabilir, bilgisayar açılışında alttaki uyarıda hangi tuşa basmanız gerektiği yazmaktadır. Örneğin “Press F10 to Enter Setup”)
Adım 2: Boot Menüsüne geliyoruz ve Flash Belleğimizi Boot sırasında 1. sıraya taşıyoruz. Yani flash belleğimizi primary boot device (birincil yükleme aygıtı) yapıyoruz. Ayrıntılar resimde:

flash-bellegi-primary-boot-device-yapmak

Flash belleğin üzerine yön tuşları ile geliyoruz ve Enter ile seçiyoruz
Ardından F6 tuşuyla 1. sıraya taşıyoruz.

Adım 3: BIOS ayarlarımızı kaydedip çıkmak için sağ yön tuşuyla Exit menüsüne geliyoruz. Exit Saving Changings‘e gelip entera basıyoruz ve çıkan pencerede Yes‘i seçip entera basıyoruz.
BIOS-Ayarlarini-Kaydedip-Cikmak
Bilgisayarımız yeniden başlayacaktır ve Otomatik olarak Flash bellekten sistemi boot edecektir (yükleyecektir).

4 – Windows 8′i Kurmak:

Flash Bellek’ten Windows 8′i kurmak daha önce bahsettiğim Windows 7′yi kurmakla hemen hemen aynı adımları içermektedir. Detaylı resimleri buradan görebilirsiniz.
Windows 8′de ek olarak Windows 8 Lisans Anahtarını biliyor olmanız gerekmektedir. Windows XP kurulumundaki gibi Lisans Anahtarını Kurulum sırasında girmeniz gerektiğinden format sırasında kullanmak için bir kağıda not etmenizde fayda vardır.

Artık Bilgisayarınıza ait Windows 8 sürücülerini kurarak sıfır windows 8′inizin keyfini sürebilirsiniz!

24 comments on “Flash Bellekten Windows 8 Kurulumu

  1. Kardeş Bak lütfen çok tehlikeli işlere girişiyosun.Benim 12 yıllık anılarım senin yüzünden kül oldu hadi bana bunun hesabını ver şimdi bazıları disk olarak c veya d yi seçiyo ve bilgisayar çökme ihtiameline girio benim bütün herşeyim gitti.c yi seçmediğime şükrediyorum.ama d’dede az şey yokdu.Bütün Fotoğraflarım anılarım kül oldu.Hiç Olmassa Uyar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Atarlı genç, sorunun ne onu açık açık bi söyle hele. Herşey açık ve net yazıyor zaten, neyini anlamadın?

    • Dostum derinlemesine bicimlndirme olmamissa recuva uygulamasiyla bazi bilgilerini geri alman mumkun bilgine.

  2. Hasan bey,Flash belleği seçiyorum fakat diskin dolu veya uygun olmadığını söylüyr 8GB kingston flash belleğim var ve tamamen boş,CLEAN komutnu kullanıdığmda temizleyemedi MEDYA yok diyor ?? Sebep Nedir. teşekkürler

  3. Admin kardeşim Windows7 Kurarken Kişisel Dosyalar windows.old diye bi klasöre kaydoluyordu windows 7 den windows 8 kurcam yine windows.old klasörü gelir dimi ?

    • Eğer hard disk’i biçimlendirmezseniz aynı şekilde kalır. Ancak böyle bir kurulumu tavsiye etmiyorum. Çünkü işletim sistemi üzerine işletim sistemi kurmak bilgisayarınızı yavaşlatır. Harici bir disk’e yedekleyip ondan sonra hard diski formatlarsanız veri kaybı yaşamazsınız.

  4. 1) PK:2 TSSTcorp CDDVDW SN-208DB
    2) PK:0 WDC WD7500BKPT-22PK4T0
    3) PCIe Boot Agent
    4)MulltipleCard Reader 1.00
    5)Bigfoot boot agent
    6)Disabled

    MSİ 660XTR ye usb den w8 kurulum için dediklerinizi yaptım ancak bios da önceliklerde bunlar var . hangisini atadıysam c:/ … diyo kalıyo öyle fredos ekranında. Ne yapmam lazım ?

    • Ana kartınız usb boot’u desteklemiyor olabilir.
      bu sırladığınız seçenekler flash bellek takılı iken gelen liste mi?

  5. Ya Abi Saol Da Ben Format Aşamasında Restart Atıyo Ya He Sonra KurulumDevam etmiyor bastan baslatılıyor

  6. Yha Bak Bu Ben Başka Yerden İndirmiştim 8 gb ydi bnm flasta 8 gb ama mb ler uymuyo
    bu yüzden de sanırsam winrar hata verdi Ne yapmam Razım ???

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>