İdil Ev Gereçleri ve Ticaret Taner Aksoy Kazıklama Girişimi

Bugün (24 Ekim 2011 Pazartesi, saaat 14:00 suları) kapıma İdil Ev Gereçlerinden ücretsiz hediye vereceğini vaadeden bir çalışan geldi ve bir hediye kartı verdi. 10-15 dakika sonra müdürlerinin geleceğini ve hediyemizin teslim edileceğini söyledi. Kapı tekrar çalındı ve idil ev gereçleri ve ticaret’in danışma hattından bir yetkili geldi. Hediye kartının içini açtığında bir fırın hediyesi çıktı. Ayrıca Değirmendere’de açılacak olan (!) mağazalarından 5 yıl boyunca %30 indirim kuponu hediyeleri varmış.

Olay buraya kadar gayet normal görünüyor, ancak Hediye edilen fırını alabilmek için katalogdan bir ürünü satın almamız gerektiğini söyledi. Katalogdan “Tempofresh 2900 Temizlik robotu” nu seçtik. Bu robotun fiyatının İhlaz mağazalarında 1700 TL’ye satıldığını söyledi. Kendilerindeyse indirimli fiyatının 550 TL ve 11 taksitle olduğunu söyledi. (Daha önceden ablam ihlas mağazalarında çalıştığı için 1700 TL’ye satılan temizlik robotuyla bu robotun hiç alakası olmadığının farkındaydım, ürünleri almadan adamları gönderdikten sonra yaptığım araştırmada bu robotunu araştırdım, Işıksan pazarlama’nın sitesine girip telefon ettim ve bana fırın hediyeli fiyatının 490, tek başına fiyatının 390 TL olduğunu söylediler.)

Ev arkadaşlarım ürünleri almak istiyorlardı ancak ben satıcıya sürekli problemler çıkartıyordum. Aklıma gelen her türlü yasal hakkımı sordum. Satıcı daha önceden bu şirketin reklamlarının Samanyolu ve Kanal 7’de döndüğünü söylediği için her türlü yasal haklarının olduğunun farkındaydım. Sanayi bakanlığından Kapıdan satış yetki belgelerini bile inceledim. Artık ürünleri biz satın almak üzereyken ben konuyu ürünlerin kalitesine getirdim. Ürünlerin spot çıkması, bozuk çıkması vs gibi durumlarda ne olacağını sorduğumda ise satıcı kıvırmaya başladı. O sırada Yunus arkadaşım internetten bu ürünleri araştırmış ve sağolsun ürünlerin çok adi olduğunu ve haklarında bir sürü şikayet olduğunu söyledi. Bu durumda biz de ev arkadaşları olarak ürünleri almaktan vazgeçip satış sözleşmesini geri aldık.

Bu yazımı okuyan tüm arkadaşlara uyarı yapmam gerekirse kapınıza gelen her türlü satıcı vs kişilere güvenip birşeyler almayın ve size verdikleri sözleşmelere imza atmayın.

48 comments on “İdil Ev Gereçleri ve Ticaret Taner Aksoy Kazıklama Girişimi

  1. babam dün almışş olay aynı bu hatay erzinde olduu imza attı ama ben sürekli arıyorummm servis gelcek diyolarrr… iade istiyorumm diyorumm szöleşmeyi sitiyorum sizce napmalıyımmm yanlarına bırakmak istemiyorummm.. lütfen yardımcı olurmusunuzzzzzzz

    • sayın emine hanım,
      iade kabul etmeyeceklerdir büyük ihtimalle.
      yapabileceğiniz tek şey tüketici mahkemesine başvurmak.
      her il ve ilçede valillik ve kaymakamlıklarda tüketici mahkemeleri bulunuyor. oraya giderseniz size nasıl bir dilekçe yazmanız gerektiğini söylerler ve size yardımcı olabilirler.

      • ya bu olayları sosyal paylaşım sitelerinde (facebook vb.)paylaşsanız insanlar mağdur olmaktan kurtulur

  2. peki tüketici mahkemesinden sonuç alabilirmiyizzz… biz eşyaları açmadık ve kaporadaa vermedik… posta adresleri elimizde… para ödemeyelim diyorum aileme çünküü yaklaışık piyasa üstünün 400 tl fazlasını imzalatmışlarrrr… ben aradım süreklii güya bugün gelceklere bakalım yoksaa bırakmam peşinii verrim dilekçeyi.. peki sizce sonuç alabilirmiyizzzzz???

    • bizim eve geldiklerinde ellerindeki belgelerin tamamını incelemiştim. sanayi bakanlığından aldıkları kapıda satış izni bile mevcut. Ancak söyledikleri yakında bir şube açacağız vs gibi yalanları var. Eğer paketleri açmadıysanız öncelikli olarak (212)430-86-27 nolu idil ev gereçleri telefon numarasından şirkete ulaşmayı deneyip iptal etmeyi deneyin. Eğer olmazsa tüketici hakları mahkemesine gidip ben bu ürünleri satın almaktan vazgeçtim, ancak iadekabul etmiyorlar diyin ve bir dilekçe yazın. Memnun kalmadığınız ve paketini açmadığınız ürünleri satın almak zorunda değilsiniz. Tüketici mahkemesinden leyhinize bir sonuç çıkacaktır, ancak bu ne zaman çıkar bilinmez. 2 ay civarı sürüyor bir mahkeme genellikle…

  3. peki mahkemdee biz ne kadar para harcıyoruzz yani ne kadar mal olur bizeetahminneee.. off ya bidee uğraş durr bu hırszılarlaaa ama yanlarınaa bırakmmamm hem piyasa üstü değerinde.. hem halı yıkamalı diye babamınkandırmışlar hemdee garanti belgesi bilee yokk …..bide belişrtilen tarihte parayı ödemicezzzzz mahkeme sonuçlanana kadar böyle yaplım dimii?

  4. LÜTFEN BU SAHTEKARLARDAN BI URUN ALMAYIN .HERGUN URUNUNUZU GERI ALACAZ DIYORLAR FAKAT GELMEYIP SOZLESMEDEKI 7GUN SURE YI ZAMAN ASIMINA UGRATIYORLAR .HEMEN TUKETICI HEYETINE GIDIP ORDAN IHTAR CEKTIRIN YEDI GUN ICERSINDE IADE IÇİN

  5. dün bizim pederide kandırdılar 😀 müdür kelimesi ile kandırıldık lüften sizde kanmayın ama lütfen

  6. 25.02.2012 tarihinde gelmiş idil ev gereçleri ve ticaret adli şirketden gelmiş olan satış temsilcileri olarak kendini tanıtan kişiler tarafından bir zarf verdiler evime davet ettim ve o zarftan hediye çıkacağını söylediler bu hediyenin ücretsiz olduğunu söylediler bu hediyeyi alabilmek için bir ürün almamızı söylediler ve %30 indirim kartı vereceklerini söylediler piyasa değeri 390 tl olan ürünü 1100 tl karşılığında sattılar ve ayda elinize geçen miktarı göndermemizi beyan ettiler ve bunun 3 ayını 100 tl olarak ödememizi istediler diğer 4 ayını 200 tl olarak ödememizi istemelerine göre sözleşmeyi imzaladık ürünü teslim ederek hızlı bir şekilde uzaklaştılar ve bunun üzerine satış temsilcisini arayarak ürünü tanıtmalarını istedim ben pazar günü ardım ve salı günü geleceklerini söylediler ve gelmediler bunun üzerine tekrar arayarak üründen vazgeçtiğimi söylerek haberdar ettim ve ürünü almaya geldiler ve bende telefonda gelmezseniz karakolda hakkımı arayacağamı söyledim ve çok telaşlandı ve ürünü kullanmayınız diyerek tepki gösterdiler ve birkez daha karakolda hakkımı arayacağımı söyledim ve bana tehdit eder gibi istediğin yere gidebilirsiniz dedi ve telefonu kapattı.

  7. arkadaşlar benim 75 yasında okuma yazma bilmeyen babamda almıs bu üründen ve senet imzalattırmıslar ve hiç bir sözleşme fatura yok sözleşme veya fatura alan arkadaşlar sevimcoksu@hotmail.com adresine telefonla veya fotoğraf makinası ile çekip göndere bilirmi rica ediyorum .bana telefon numarası ve adresleri lazım

  8. bugün aynı şeyi bana sattılar helal olsun beni de kandırdılar.çok zorluk çıkardım ama beni ikna ettiler haram olsun onlara

  9. bune biçim iş nasıl oluyor arıyorum hakaret etiyorlar olmaz olsun senin gibi müşteri diyor analarını ********* kol saati verdiler onunda parasını aldılar bölemi müşteri anlayışınız

  10. dün benim babamı kazıklama girişiminde bulunmuşlar ama babam onları kazıklamış oh olsun 390 tl lik malı 230 tl ye almış üzerine birde swissgold saat wermişler……

  11. bizede ssattılar sonradan bu siteye girince kazıklandıhımızı anladım tuketici haklarını aradım şikayet etmek için fatura…vb olması gerek dediler bizde yok lütfen neolur yardımcı olun

  12. 23.04.2012 tarihinde kapımıza gelen bir adam evin beyinin evde olup olmadığını sordu bizde olmadığını işte olduğunu söyledik.. Daha sonra bizim açılışımız var buraya ay sonunda biz müşteri toplamak için kampanya yaptık zarf veriyorduk zarfın içinde hediye çıkarsa sizin oluyor falan dedi.. biz zannettik ki zarfı alıcaz ama açılış günü zarflar açılacak.. Annemde ben alabilirim zarfı dedi.. Daha sonra bir tane zarf seçtik.. kapıya gelen adam gitti..5 dk sonra falan birisi daha geldi oda güya satış müdürüymüş.. Bize tekrar anlattı ama o kadar çok laf kalabalığıyla anlatıyor ki dinlemekle kalmıyorsun inanıyorsunda dediklerine.. Daha sonra zarfı açtılar ve içinden fırın çıktı buna karşılık bizde tencere takımı seti alıp onun fiyatını ödeyecektik.. İmzalayınca kağıdı kendimize geldik ki 5 tencereye 580 tl para ödeyecektik.. Ürünler geldi fırın,tencere seti ve hediye olarak çaydanlık vereceklerini söylediler ama çaydanlık kalmadığını geçerken bırakacaklarını söylediler..

    neyse biz annemle kapıyı kapattıktan sonra kendimize geldik ama o anda yapacak bişey bulamadık.. Daha sonra bize verdikleri sarı bir kağıttaki numarayı aradım.. Biz bayan tlfnu açtı ona muğlanın bir ilçesinde olduğumu onların nereye dükkan açacaklarını sordum.. Bayanda bana şuan nereye açacakalr belli değil falan dedi. Bende söylediklerinin kapıya geln beyle aynı olmadıklarını söyledim bu sefer kıvırmaya başladı.. Daha sonra açılışa gitmemizi eğer ürün iadesi yapacaksak orada yapmamızı falan söyledi. Daha sonra ürün satış müdürünü verdiği numaradan aradık ve ürünü istemediğimizi söyledik. Her hafta salı ve çarşamba günü ilçeye geldiklerini söylediler.. Ve haftaya gelecekelrini,ürünleri kullanmamamlarını söylediler.. Fakat böyle bir mağaza açılmadı.. sözde 2 gün önce açılacaktı..
    Ayrıca daha ürünleri teslim almaya gelen olmadı..
    Bizde 27.12.2012 tarihinde notere gidip ürün iadesi yaptık.. Noterin bize dediği bundan sonrasına korkmayın.Biz size verdiğimiz iade kağıdından bir örneğini kendimize aldık ve bir örneğini de bu firmaya göndericez eğer ürünleri teslim almaya gelirlerse verirsiniz ürünleri ama gelemezlerse size kalır dediler.. Notere de böylece 69 tl ödemiş olduk..

    inşallah birşey çıkmaz bakalım bekleyip görücez..

  13. Aynı olay bizim de başımıza geldi. Aileme mağaza açacağız sizi işe alacağız diye kapalı zarfta 490 tl ye fırın ve süpürge satmışlar. elimizde hiç belge yok. 4 taksit ödedik. Bimere yazdım, cevap geldi. Buna göre satış sözleşmesinin bir nüshası, 7 gün içinde iade etme hakkım olduğunu biliyorum yaıp imzalamış olmalı yazan kişi, satıcını adresi, telefonu, posta çeki hesabı yazılı olmalyı sözleşmede. Bunları yoksa satıcı hak iddia edemez. İade hakkı var. Ben İlçe tüketici heyetine başvuracağım. 870 TL ye kadar sanırım tüketici heyeti bakıyor. Ücretsiz. Kesinlikle ödeme yapmayın. Bu şerefsizlere paranızı kaptırmayın.

  14. aynı kazığı bizede attılar ama ben evde yokdum eşimin okuma yazması yokdu allahdan 550 tl yazmışlar bende tlf actım halen gelecekler paranın bir kısmını ödedik üsdelik teplıkat yallatılar bana icraya verileceksiniz diye

  15. şirket calışan tlfnunuzu yazarmısınız buraya bulduğumuz tlf larınız calışmıyo rica etsem

  16. benimde eşimi kandırıp 580tl ürünü satmışlar.iade başvurularımı dikkate almayıp oyaladılar.tüketici kurumuna başvurdum.ben KAZANDIM.ÜRÜNÜ ALMAYA GELMELERİNİ BEKLİYORUM.GELMEZLERSE 21 GÜN İÇİNDE ÜRÜN BENİMMMMMMMMMMMM.(sonucu sizlerle paylaşacagım.)

  17. ben boyle serefsizlik gormedim 84 yasindaki babannemi yolda yururken cevirip teyze yeni magza acacagiz sana cekilisle hediye verelim demisler tabi bizimkinin okuma yazmasi yok o da tamam demis bide ustune senet imzalatmislar elinede kagit vermisler posta ceki ve telefon yazan bizde hemen telefon ettik malinizi gelin alin diye tabi adam kironun teki mali da almam parayida odeyeceksiniz diyo bende hemen karakola gittim anlattim onlarda bana tuketici hakem heyetine basvurmami ve sozlesmeden cayma hakkimi kullanmami soylediler.
    kimse bu sahtekarlara inanmasin herkesi ozellikle yasli ve okuma bilmeyenleri dolandiriyorlar.

  18. dün yani 03/07/2012 de benim saf arkadaşımada benzer olay oldu. Bu bölgede dükkan açmak için yer baktıklarını ve müşteri edinmek için tanıtımda bulunduklarını söyleyip 700 tl olan tempo fresh elektrikli süpürgeyi 2 Adet hediye kol saati ile birlikte 450tl ye vereceklerini 9 taksit kolaylığını sağlayacaklarını söyleyerek, bir kağıda (sözleşmemi değilmi yoksa senetmi, benim saf arkadaşım onuda bilmiyor) imzalatmışlar, (bu arada birde eline peşin para geçerse 350 tl peşin ödersin taksitlere gerek kalmaz demişler)ve ne sözleşme nüshası ne fatura ne satış belgesi hiç birşey bırakmadan gitmişler sadece elimizde ptt ödemesi için Kenan GÜRBÜZ adına hazır matbu posta ödeme kağıdı var. üzerindeki telefonu aradığımızda GÖZDE ÇEYİZ diye bir firma olduğunu anladık. İade kabul etmiyorlar. Yarım yamalak adreslerini verdiler, internetten tam adreslerini ve telefonlarını buldum. garanti belgesi doldurulmadığı için servis burada kabul etmiyor. Firmaya fatura soruyoruz gönderin diye, parası ödenmemiş malın faturası mı olurmuş diyorlar. taksitleri ödeyin biz 1 hafta içinde faturayı göndeririz diyorlar.Biz bırakın taksitleri ödemeyi tüketici kanununa göre 7 günlük cayma hakkımızı kullanıp iade isityoruz deiğimizde bile iade almıyoruz diyorlar. Firmaya satış elemanlarınızı cepten arayın bu bölgeden ayrılmadan ürününüzü geri alın diyoruz. biz onlara ulaşamayız bize sözleşme 10 günden önce elimize ulaşmaz, sizin yasal sürenizde bu zamanda dolar diyorlar. Bugün yani 04/07/2012 de firmaya tüketici hakalrından olan 7 günlük süre içinde cayma hakkımızı kullanarak ürün iadesi istiyoruz diye dilekçe yazdık iadeli-taahütlü olarak gönderdik bakalım ne çıkacak. bu konularda bilgisi olan arkadaşlar lütfen kastth@hotmail.com adresine mail atarlarsa bilgilerini ve akibetinin ne olacağı konusunda yardımlarınızı bekliyoruz.

  19. ben iyadeli tahutlu mektup yolladım 1 hafta içinde gelip mallarını teslim aldılar bunların hepisi tokatcı sakınlıkla sözlerine inanmayın alış veriş yapmayın bu sahtekarlarla inanmayın mütiş yalan okuyorlar herşeyleri yalan istanbul telefonu bile yalan sizlere gerçek çep telfonunu veriyorum bu satıcı elemanı nın cebi sorunu olan burdan çözsun hepinize çözüm hayırlı olsun selamlae sagılar ben zeki pehlivan.o542 782 02 70

  20. ben iyadeli tahutlu mektup yolladım 1 hafta içinde gelip mallarını teslim aldılar bunların hepisi tokatcı sakınlıkla sözlerine inanmayın alış veriş yapmayın bu sahtekarlarla inanmayın mütiş yalan okuyorlar herşeyleri yalan istanbul telefonu bile yalan sizlere gerçek çep telfonunu veriyorum bu satıcı elemanı nın cebi 0536 932 2919 sorunu olan burdan çözsun hepinize çözüm hayırlı olsun selamlae sagılar ben zeki pehlivan.akılı benden alın benim cep no o542 782 02 70

  21. veriyorum bu satıcı elemanı nın cebi 0536 932 2919 sorunu olan ÇÖZÜMÜNÜ YAPAN YAPAMAYAN BENİ ARASIN 0542 782 0270

  22. Tüketici Hakları Derneği Polatlı Temsilcisi Hasan Akman, ilçede doğrudan satış yöntemiyle dolandırıcılık olaylarının arttığına dikkat çekerek, bu yöntemle satış yapanlara karşı duyarlı olunmasını istedi.

    Akman, Şehitlik Mahallesi Muhtarlığı’nda, Polatlı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti üyesi Av. Ömer Koç, kapıdan satış mağdurları ile birlikte basın açıklaması yaptı.

    Polatlı’da ve özellikle köylerinde yaklaşık 2 aydır kapıdan satış yapan bazı korsan firmaların olduğunu ve vatandaşları mağdur ettiği yönünde şikayetler geldiğini belirten Akman, gerekli kanuni işlemlere başlandığını, mağdur olmamak için kapıdan satış yapan kişilere itibar edilmemesi gerektiğini ifade etti. Akman, ‘Polatlı ve köylerinde yaklaşık iki aydır kapıdan satış adı altında satış yapan korsan firmalar vatandaşlarımızı mağdur etmektedir. Kapıdan satış yolu ile vatandaşlarımıza ürün satan korsan firmalar, vatandaşlarımıza satış sonrası üzerinde firmalarına ait hiçbir bilgi olmayan boş bir taksit kartından başka bir şey vermiyor. Yasalara göre tüketicilere yapılan satış sonrasında sözleşme vermeleri gerekmektedir. Vatandaşlarımızın aldıkları üründen cayma haklarını kullanamaması için satış sözleşmesinden bir suret vermeyen bu firmalar vatandaşlarımızın mağdur olmasına sebep oluyor. Vatandaşa mal sattıktan 15-20 gün sonra İcraya vereceklerini ifade ettikleri bir bildiri yolluyorlar. Ben buradan tüm vatandaşlarımızı uyarıyorum. Kapıdan satış yapan bu tür korsan firmalara karşı duyarlı olsunlar. Bu tip bir olay ile karşılaşan tüm vatandaşlarımızı da Tüketici Hakları Derneği Polatlı Şubesine bekliyoruz.’

    Köy muhtarlarının da şüpheli şahıslara dikkat etmesi gerektiğinin altını çizen Akman, köye satış için gelen bu kişilerin jandarmaya haber verilmesi gerektiğini söyledi.

    Polatlı Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin başkanlığında, Üyeler Hasan Liman, Avukat Bülent Koç, Hasan Benli, Hasan Akman ve raportör Ali Osman Zeybek’ten oluşan Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin kapıdan satış yöntemiyle dolandırıcılık şikayetlerine karşı karar aldığını ifade eden Akman şu bilgileri verdi:

    ‘4077 Sayılı Kanunun 9. maddesi gereğince şekil şartlarına uygun olmayan kapıdan satış sözleşmesinin iptaline ve yasanın 8. maddesi gereğince satıcı firma tarafından satış konusu malların geri alınmasına ve tüketici tarafından verilen Senet (vs) belgelerin geri verilmesine ve tarafların 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine dava açmakta serbest olduklarının kendilerine tebliğine karar verilmiştir. Ben Polatlı’da bu tür sıkıntılara maruz kalan vatandaşlarımızın Tüketici Hakları Derneği Polatlı Şubesine başvurmalarını rica ediyorum. Bizler vatandaşlarımızın bu konuda sıkıntı yaşamaması için gereken tüm çalışmaları yaparak vatandaşlarımızın hakkını korumak için çalışıyoruz.’

    Polatlı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Üyesi Avukat Ömer Koç’da konu hakkında kısa bir açıklama yaptı. Kapıdan satış yöntemiyle mağdur edilen Çimenceğiz köyünden Adnan Güngör, Yenice köyünden Kadir Yalçın,

  23. Aynışey babamında başına gelmiş sözleşme sureti falan yok , taksit kartı dışında verilen telefonu aradım adam benle dalga geçergibi konuşuyor lütfen yardım

  24. arkadaşlar anladığım kadarıyla bu olay türkiye çapında oluyor vede yöntem aynı bende adanadan yazıyorum eğer bu şirket aynıysa lütfen bana iletişim bilgilerini verin .Aynı taktiği babama yapmışlar ve adamcağıza taksit kartı dışında birşey vermemişler neolur şu dolandırıcılara para kaptırmayalım. ak_denizli.01@hotmail.com rica ediyorum

  25. ben, ZEKİ.PEHLİVAN. ISPARTA. elinize verilen irsaliye faturadaki istanbul halkalı adresine iyadeli tahutlu mektup yolladım 1 hafta içinde gelip mallarını teslim aldılar sizde 1 hafta olmadan hemen cayma hakkını kullanarak hakkınızı kullanın 1 hafta geçerse hiç bir hak idda edemezsiniz bilginize bunların hepisi tokatcı sakınlıkla sözlerine inanmayın alış veriş yapmayın bu sahtekarlarla inanmayın mütiş yalan okuyorlar herşeyleri yalan istanbul telefonu bile yalan sizlere gerçek çep telfonunu veriyorum bu satıcı SELÇUK İSİMLİ.elemanı nın. cebi 0536 932 2919 sorunu olan burdan çözsun hepinize çözüm hayırlı olsun selamlae sagılar ben zeki pehlivan.akılı benden alın benim cep no o542 782 02 70
    BENİM BU YORUMUMDAN ALINAN AÇIKLAMA SAYESİNDE MALLARINI GERİYE İADE EDEN ÇOK SİZDE YAZIN. KOLAY GELSİN
    <<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>
    Tüketici Hakları Derneği Polatlı Temsilcisi Hasan Akman, ilçede doğrudan satış yöntemiyle dolandırıcılık olaylarının arttığına dikkat çekerek, bu yöntemle satış yapanlara karşı duyarlı olunmasını istedi.

    Akman, Şehitlik Mahallesi Muhtarlığı’nda, Polatlı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti üyesi Av. Ömer Koç, kapıdan satış mağdurları ile birlikte basın açıklaması yaptı.

    Polatlı’da ve özellikle köylerinde yaklaşık 2 aydır kapıdan satış yapan bazı korsan firmaların olduğunu ve vatandaşları mağdur ettiği yönünde şikayetler geldiğini belirten Akman, gerekli kanuni işlemlere başlandığını, mağdur olmamak için kapıdan satış yapan kişilere itibar edilmemesi gerektiğini ifade etti. Akman, ‘Polatlı ve köylerinde yaklaşık iki aydır kapıdan satış adı altında satış yapan korsan firmalar vatandaşlarımızı mağdur etmektedir. Kapıdan satış yolu ile vatandaşlarımıza ürün satan korsan firmalar, vatandaşlarımıza satış sonrası üzerinde firmalarına ait hiçbir bilgi olmayan boş bir taksit kartından başka bir şey vermiyor. Yasalara göre tüketicilere yapılan satış sonrasında sözleşme vermeleri gerekmektedir. Vatandaşlarımızın aldıkları üründen cayma haklarını kullanamaması için satış sözleşmesinden bir suret vermeyen bu firmalar vatandaşlarımızın mağdur olmasına sebep oluyor. Vatandaşa mal sattıktan 15-20 gün sonra İcraya vereceklerini ifade ettikleri bir bildiri yolluyorlar. Ben buradan tüm vatandaşlarımızı uyarıyorum. Kapıdan satış yapan bu tür korsan firmalara karşı duyarlı olsunlar. Bu tip bir olay ile karşılaşan tüm vatandaşlarımızı da Tüketici Hakları Derneği Polatlı Şubesine bekliyoruz.’

    Köy muhtarlarının da şüpheli şahıslara dikkat etmesi gerektiğinin altını çizen Akman, köye satış için gelen bu kişilerin jandarmaya haber verilmesi gerektiğini söyledi.

    Polatlı Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin başkanlığında, Üyeler Hasan Liman, Avukat Bülent Koç, Hasan Benli, Hasan Akman ve raportör Ali Osman Zeybek’ten oluşan Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin kapıdan satış yöntemiyle dolandırıcılık şikayetlerine karşı karar aldığını ifade eden Akman şu bilgileri verdi:

    ’4077 Sayılı Kanunun 9. maddesi gereğince şekil şartlarına uygun olmayan kapıdan satış sözleşmesinin iptaline ve yasanın 8. maddesi gereğince satıcı firma tarafından satış konusu malların geri alınmasına ve tüketici tarafından verilen Senet (vs) belgelerin geri verilmesine ve tarafların 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine dava açmakta serbest olduklarının kendilerine tebliğine karar verilmiştir. Ben Polatlı’da bu tür sıkıntılara maruz kalan vatandaşlarımızın Tüketici Hakları Derneği Polatlı Şubesine başvurmalarını rica ediyorum. Bizler vatandaşlarımızın bu konuda sıkıntı yaşamaması için gereken tüm çalışmaları yaparak vatandaşlarımızın hakkını korumak için çalışıyoruz.’

    Polatlı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Üyesi Avukat Ömer Koç’da konu hakkında kısa bir açıklama yaptı. Kapıdan satış yöntemiyle mağdur edilen Çimenceğiz köyünden Adnan Güngör, Yenice köyünden Kadir Yalçın,

  26. haberim olmadan internette satış konusunda yardım ediceğim yazılmış bunların hepsi yalandır.ben ne kaymakamlıkta nede noterde çalışıyorum alış veriş yapan kimse haklarını yasal yolla arasın çünki doğru olanı daha iyi ancak devletin birimleri söyler.aynı zamanda arayan çok kişiye yardımcı olmak istedim sanki ben satmışım gibi beni telefonda yargılıyorlar.iki gündür adana,dan arayıp sen sattın yok diyorum ben afyondayım diyorum telefonda bana hakaret ediyor sanki ben satmışım gibi vatandaş.en güzel yardımı bulunduğunuz bölgedeki kaymakamlıktaki tüketici heyetinden ala bilirsiniz.sizin için en doğru olanı budur.benim adım SELÇUK BORA.

  27. lan sen ne niiletin satşını bozuyon kardeşim bende pazarlamycyım taner beyide ii tanrım yalan söylme mallar shop değil sen milletin işinede fazla karşıma

  28. bizide kandırdılar halı yıkama ve kol saati verdiler senet yok ama sözleşme imzalandı hesap numarasıda yok evden gelip her ay ödeme alacaklar dedi ben adamlarla konuşurken abim cep tlfdan adamları videoya kaydetti ve resim çekti şimdi ne yapmamız gerek

  29. yav banada geldıler napıcam sımdi ben aldım imzaladık ne tel var ne kagıt ne satıs faturası gibi bisi sinirden oluyom bi careeee

  30. mbr arkdaşlar bende o firmda satış elmanı olrak çalışmaktayım size kimse zorla mal satıyomu almayın allh alıyonuz sonra yok beni dolandır dılar yok öyle oldu yok çok palı ozmn almayın o kadar aklısınız ya internte sitelerde konuşmayı firmayıkötülemeyi biliyonuz ya hani sik sike ödiyceksniz geri iyadesi yok :))))

  31. arkadaşlar bu şerefsizlerin ilk hedefleri cahil ve yaşlı ve saf insanlar.güleryüzle tatlı dille 50 tl lik ürünü 500 tl ye satıyorlar.hep aynı laflar yok buraya mağaza açacaz yok şu hediye bu hediye hep aynı palavralar.bunların ayrıca satış yetki belgesi bile yok.ayrıca bu şerefsizler buraya yorum yazacak kadarda pişkin ve yüzsüzler.ALLAH tan bile korkmazlar.ama mazlumun ahı yerde kalmaz.ayrıca size başka bi haberim daha var.yargıtay böyle satış yapanları nitelikli dolandırıcılık sıfatıyla 1 ila 3 yıl arası hapis cezasını onadı.haberiniz olsun.gidin savcılığa suç duyurusunda bulunun.

  32. Selam arkadaşlar. Bugun böyle satis yapmışlar babam bu insanlara inanmış ama bu adamlar yanılıp yasilip elime düşmesinler böyle insan basit para kazanmayı alışmışlar. Bu olay saat 11 de olmuş hala babamla uğraşıyorum tansiyon şeker çıktı hala hastanede babamla uğraşıyoruz polisler lede görüştük şirketin ismini yarin alacağım ama bu insanlar kesinlikle elime. Düşmesinden dolandiricilar gelmis olduğunu duysam cezalarını kendim vereceğim 9 saat tir hastanedeyim yazik günah Allah bu insanlara öyle bir dert versinki dogduklarina pisman olsun bu insanların ahı iyi etmez ayaklarını denk alsınlar elemanlarına silah ta versinler duyduklarına pisman edecegim

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir